Τα οφέλη στην υγεία του Ελληνικού καφέ

Είναι πάντα συναρπαστικό όταν νέα έρευνα ανακαλύπτει ότι μια αγαπημένη θεραπεία δεν είναι δηλητήριο, μετά από όλα. Έχουμε μάθει ότι η σοκολάτα μπορεί πραγματικά να ωφελήσει το σώμα και την ψυχή, το κόκκινο κρασί είναι ένα must-have για μια υγιή καρδιά, και ο καφές προσφέρει μια πληθώρα πλεονεκτημάτων για την υγεία μαζί με το buzz της καφεΐνης. Και τώρα, υπάρχει μια ακόμα μελέτη pro-coffee για να είναι ευχαριστημένη. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Αθήνας έχουν ανακαλύψει ότι ο καφές μπορεί να σας κάνει να ζήσετε πολύ περισσότερο, αλλά υπάρχει μια αλίευση. Ο καφές πρέπει να βράσει, σε ελληνικό στιλ.

Οι ερευνητές πραγματοποίησαν την ανακάλυψη ενώ ερευνούσαν γιατί οι κάτοικοι από την ελληνική νήσο Ικαρία ζουν περισσότερο από σχεδόν οποιονδήποτε άλλον στον κόσμο. Οι πιθανότητες να ζήσουν μετά την ηλικία των 90 χρόνων στην Ικαρία χτύπησαν την υπόλοιπη Ευρώπη κατά 10 φορές. Μόνο το 0,1 τοις εκατό των Ευρωπαίων επιβιώνει μετά από 90 χρόνια, αλλά στην Ικαρία, το ένα τοις εκατό ζει τόσο πολύ. Αυτά δεν είναι ακόμα μεγάλες αποδόσεις, αλλά σίγουρα είναι πολύ καλύτερα από ό, τι στη Λιθουανία ή την Ιταλία ή τη Μεγάλη Βρετανία. Όχι μόνο αυτό, αλλά οι Ikarian παλιότεροι χρονομετρητές ζουν τα 90s τους σε συγκριτικά καλή υγεία.

Μετά από έλεγχο για άλλους παράγοντες, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι το ένα πράγμα που έθεσε τους Ικαριώτες εκτός είναι η συνήθεια να πίνουν ένα καφέ ελληνικό καφέ κάθε μέρα. Αποδεικνύεται ότι το 87% των συμμετεχόντων στη μελέτη - συνολικά 142 άτομα άνω των 65 ετών - πίνουν καθημερινά ένα ελληνικό καφέ. Ο ελληνικός καφές, φαίνεται, είναι πολύ μακριά από το latte του Starbuck. Το βρασμό πρέπει να βράσει για λίγο στο ειδικό δοχείο που κάνει τον ατμό να ανεβαίνει στην κορυφή. Τα άτομα που έπιναν άλλους τύπους καφέ δεν έλαβαν ώθηση μακροζωίας.

Ο ελληνικός καφές φαίνεται ότι βελτιώνει την ενδοθηλιακή λειτουργία. Τα ενδοθηλιακά κύτταρα ευθυγραμμίζουν το εσωτερικό των αιμοφόρων αγγείων και βοηθούν στον έλεγχο της φλεγμονής, της αρτηριακής πίεσης, της πήξης και της διέλευσης των υλικών και των λευκών αιμοσφαιρίων μέσα και έξω από το σύστημα. Η βελτίωση της ενδοθηλιακής λειτουργίας συνεπώς σημαίνει καλύτερη πιθανότητα μεγιστοποίησης του δυναμικού υγείας όλων αυτών των λειτουργιών. Και τα άτομα που έπιναν ελληνικό καφέ είχαν καλύτερη ενδοθηλιακή λειτουργία από τα άλλα υποκείμενα και αυτό ισχύει και σε άτομα που είχαν υψηλή αρτηριακή πίεση.

Ταχύτητα στρέβλωσης από τα βασικά διατροφικά
Αν θέλετε να αποκομίσετε τα οφέλη του ελληνικού καφέ από τον εαυτό σας, μπορείτε είτε να ξεκινήσετε ένα αεροπλάνο στην Ικαρία είτε να φτιάξετε τη δική σας μπύρα στο σπίτι. Θα πρέπει να βρείτε ελληνικό καφέ, το οποίο είναι πολύ λεπτό και στη συνέχεια να βρούμε ένα ειδικό ελληνικό καφετιέρα, γνωστό ως briki. Είναι ένα ψηλό, στενό πράγμα που αναγκάζει τους αφρούς να σχηματιστούν στην κορυφή. Το μυστικό, φαίνεται, είναι να βράσει το ελιξίριο αρκετό καιρό για να πάψει ο αφρός. Ο καφές δεν είναι τεντωμένος, οπότε το κύπελλο ξεκινά με το έδαφος να κυλάει στην κορυφή και στη συνέχεια σιγά-σιγά να καθιζάνουν στον πυθμένα.

Απλά η παρασκευή του τέλειου κυπέλλου μπορεί να μην είναι αρκετή για να μεταδώσει τα ιατρικά αποτελέσματα. Μπορεί επίσης να χρειαστεί να απολαύσετε το σκεύασμα Icarian για να αποκομίσετε τα ιατρικά αποτελέσματα. Σε αντίθεση με την τυπική προσέγγιση που υιοθετείται τόσο συχνά στις ΗΠΑ, το τελετουργικό του ελληνικού καφέ περιλαμβάνει εξαιρετικά αργό πικάνισμα, με ένα κύπελλο να διαρκεί συνήθως μερικές ώρες.

Μπορεί να αναρωτιέσαι αν υπάρχει κάτι για να ζεις σε μια κουλτούρα που προωθεί δύο ώρες διακοπών καφέ που συμβάλλουν στον παράγοντα μακροζωίας, και αυτό είναι σίγουρα μια πιθανότητα. Από την άλλη πλευρά, ο ίδιος ο καφές ίσως έχει κάποια μαγεία.

Ο διευθυντής μελέτης, Δρ. Γεράσιμος Σιάσος, λέει: "Ο βρασμένος ελληνικός τύπος καφέ, ο οποίος είναι πλούσιος σε πολυφαινόλες και αντιοξειδωτικά και περιέχει μόνο μέτρια ποσότητα καφεΐνης, φαίνεται να συγκεντρώνει οφέλη σε σύγκριση με άλλα ποτά καφέ". Η έρευνα δεν περιελάμβανε σύγκριση των θρεπτικών ουσιών στον ελληνικό καφέ σε σύγκριση με άλλα μείγματα, αλλά ίσως το βράζει και η σύλληψη του ατμού ενισχύει την παροχή αυτών των αντιοξειδωτικών και πολυφαινολών.

Τούτου λεχθέντος, ακόμη και ο τακτικός καφές φαίνεται να έχει οφέλη. Πριν από μερικά χρόνια αναφέραμε έρευνα που δείχνει ότι ο καφές προσφέρει προστασία από εγκεφαλικό επεισόδιο. Άλλες πρόσφατες έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ο καφές προστατεύει από τον διαβήτη τύπου ΙΙ, τον ακανόνιστο καρδιακό ρυθμό, τη νόσο του Αλτσχάιμερ, την αναπνευστική νόσος και τον καρκίνο του ήπατος. Και μια άλλη μελέτη, αυτή των 400.000 ατόμων, διαπίστωσε επίσης ότι όσοι έπιναν μερικά φλιτζάνια καφέ καθημερινά πήραν μια ώθηση μακροζωίας 10%.


Ο καφές, βεβαίως, αυξάνει τον κίνδυνο υπέρτασης βραχυπρόθεσμα και μπορεί επίσης να αυξήσει τη χοληστερόλη. Επιπλέον, μπορεί να προκαλέσει αϋπνία και νευρικότητα. Αλλά συνολικά, τα πρόσφατα νέα καφέ δείχνουν τα οφέλη και όχι τους κινδύνους.

Εδώ είναι η ειρωνική συστροφή. Τώρα που ο καφές έχει γίνει καλός τύπος στα χρονικά της διατροφής, αποδεικνύεται ότι υπάρχει κίνδυνος εξαφάνισης. Οι εμπειρογνώμονες για την αλλαγή του κλίματος προβλέπουν μαζική μείωση της έκτασης που είναι κατάλληλη για την καλλιέργεια του προτιμώμενου καφέ τύπου Arabica μέχρι το έτος 2080. Η Arabica είναι μακράν ο πιο κοινός τύπος καφέ, που περιλαμβάνει περίπου το 70% του καφέ που παράγεται. Δυστυχώς, τα φασόλια είναι εξαιρετικά ευάλωτα στις διακυμάνσεις του καιρού. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η παραγωγή καφέ Arabica θα μειωθεί κατά 90 με 100 τοις εκατό κατά τη διάρκεια των επόμενων 70 ετών στο σημερινό ρυθμό μεταβολής των συνθηκών καλλιέργειας. Ακόμη και οι πιο συντηρητικές εκτιμήσεις έφεραν τη μείωση στο 38% περίπου και αυτό σημαίνει ότι θα σταματήσει η αποδάσωση στο Νότιο Σουδάν και την Αιθιοπία. Προφανώς, υπάρχει ένας άλλος τύπος φασολιών, ο Robusta, που είναι πιο ανεκτικός στις κλιματικές αλλαγές και ευκολότερο να αναπτυχθεί, αλλά παράγει έναν καφέ κακό, πικρό και σκληρό.

Εν ολίγοις, φαίνεται ότι τα μεγάλα εγγόνια μας δεν μπορούν ποτέ να απολαύσουν ένα ομαλό φλιτζάνι καπουτσίνο εκτός αν παράγονται από φασόλια ΓΤΟ. Αλλά ποιος ξέρει τι θα φέρει το μέλλον. Ίσως μέχρι το έτος 2080, τα τσιγάρα και τα κορεσμένα λίπη θα είναι τα νέα τρόφιμα για την υγεία, όπως προέβλεπε ο Woody Allen στο Sleeper. Απλά αστειεύομαι! Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε επίσης να γιορτάσετε την ικανότητά σας να φτιάχνετε καφέ από φασόλια επιλογής, ενώ μπορείτε και ίσως να δοκιμάσετε ακόμη και ένα φλιτζάνι ελληνικού στιλ, μαζί με το τελετουργικό δύο ωρών. Και ως τελικό σημείωμα, είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον όταν το σκέφτεστε. Τα ελληνικά τρόφιμα έχουν βγει από το πουθενά για να γίνουν η τελευταία τάση στα τρόφιμα για την υγεία. Για τα τελευταία δύο χρόνια, το ελληνικό γιαούρτι ήταν όλη η οργή και τώρα φαίνεται ότι ο ελληνικός καφές ετοιμάζεται να ακολουθήσει τα βήματά του. Τώρα, αν μόνο η ελληνική οικονομία μπορούσε να πιάσει φωτιά.

Comments